Juunis avaldatud dentsu Data Artist Mongoli (DDAM) raport koondab kõige värskemad meediainvesteeringute trendid 56 turul, pakkudes selget ülevaadet ja soovitusi, kuidas brändid saavad muutuvates oludes edu saavutada.

Majanduslik ebakindlus kujundab reklaamituru dünaamikat
Maailmamajandus on 2025. aastal keerulises seisus. IMF on prognoosinud selleks aastaks globaalseks SKP kasvuks vaid 2,8%, võrreldes varasema 3,3% prognoosiga. Selline langus tuleneb peamiselt USA ja teiste turgude imporditollide mõjust ning poliitilisest ebastabiilsusest Euroopas ja Lähis-Idas. USA kasvuprognoos langes lausa 1,3% ja Kanada oma 1%.
Kõik see tähendab väiksemat kindlustunnet nii ettevõtete kui tarbijate seas. Sellises kontekstis on oluline uurida, kuidas reageerib globaalse reklaamituru investeerimisvalmidus.
Globaalsed reklaamikulutused kasvavad 2025. aastal 4.9%
Vaatamata majanduslangusele on dentsu hinnangul 2025. aastal oodata reklaamituru kasvu 4,9%, mis tähendab, et koguinvesteeringud tõusevad 46,7 miljardi dollari võrra ning jõuavad 991,8 miljardi dollarini (ca 846 mlrd eur).
- 2025. aasta reklaamikulu kogumaht: 991,8 miljardit USD
- Aastane kasvumäär: 4,9%
- Digitaalse reklaami osakaal kogukulust: 68,4%
- Majanduskasv (SKP): 2,8%
Ülaltoodud numbrid näitavad, et reklaamiturg kasvab kiiremini kui maailmamajandus ise. 2024 aastal toetasid kasvu suursündmused nagu Euro 2024, Pariisi olümpiamängud ja USA presidendivalimised, mille mõju kandub ka sellesse aastasse.
Digireklaam domineerib – 2025. aastal juba 68% turust
Digireklaami investeeringud kasvavad 2025. aastal 7,9% ning ulatuvad 678,7 miljardi dollarini (ca 578 mlrd eur). Kehtestatud tollitariifide mõju tõttu võib kasv veelgi kiireneda kuni 8,9%ni.
Peamised digitaalsed reklaamikanalid:
- Jaemüügimeedia: +13,9%
- Sotsiaalmeedia: +9,2%
- Otsingureklaam: +8,3%
- Programmatic (automatiseeritud reklaam): domineeriv ostumeetod
Jaemüügimeedia – ehk reklaam jaemüügi platvormidel nagu nt Amazon jt– on kiireimini kasvav reklaamiliik. Selle edu põhineb esimese osapoole andmete (first-party data) kasutusel, mis võimaldab väga täpset sihtimist.

Sotsiaalmeedia muutub ostuplatvormiks
Sotsiaalmeediasse tehtavad investeeringud kasvavad tänu uutele AI-põhistele tööriistadele ja ostuintegreerimise võimalustele. Tarbijad saavad osta otse reklaamidest ja postitustest, mis näevad välja nagu e-kaubanduse leht ja mis on tänu algoritmidele väga täpselt sihitud – muutes sotsiaalmeedia kanalid praktiliselt otsemüügi platvormideks.
Traditsioonilised kanalid: televiisor ja välimeedia otsivad uusi rolle
Kuigi lineaartelevisiooni reklaamikulu kahaneb 2025 aastal 1,8% võrra (168 miljardini), kasvab Connected TV ehk voogedastusplatvormide reklaam lausa 10,9%, ulatudes 38,8 miljardi dollarini (ca 33 mlrd eur).
- Connected TV 3-aastane CAGR (compound annual growth rate): 9,4%
- Uued formaadid: interaktiivsed reklaamid, shoppable TV, sisukohased reklaamid.
Välimeedia (OOH)
OOH reklaamikulud kasvavad 2025. aastal prognooside järgi keskmiselt 2,7%:
- Traditsiooniline OOH: +2,0%
- Digitaalne OOH: +4,2% .
Reklaamimaht liigub aeglaselt, kuid stabiilselt tänavapilti tagasi.
Reklaamikulutused piirkondade lõikes: Aasia-Pacific juhib kasvu
Reklaamikulude jaotus 2025 piirkonniti:
- Ameerika: 429,6 mlrd USD (43,3% globaalsest turust), +4,2% kasv
- EMEA: 200,7 mlrd USD (20,2% turust), +4,5% kasv
- APAC: 361,5 mlrd USD (36,4% turust), +6,0% kasv .
Kõige suuremat kasvu näitavad sealjuures India, Brasiilia ja Ühendkuningriik.
Sektoritest on juhtivad telekommunikatsioon ja kosmeetika.

Automatiseeritud reklaam: standard 2027. aastaks
Juba 2025. aastal ostetakse suurem osa digitaalsest reklaamist automatiseeritult. Aastaks 2027 on dentsu hinnangul aga juba valdav osa reklaamieelarvetest algoritmipõhiselt juhitud. Suurim kasv tuleb programmide ja tööriistade integreerimisest reklaamiplaneerimisse.
Mida see brändide jaoks tähendab?
Olulised tähelepanekud:
- Tarbijakäitumine muutub kiiresti: AI ja generatiivse otsingu kasutus mõjutab reklaamistrateegiaid.
- Mõõdetavus olulisem kui kunagi varem: Jaemüügimeedia eelis ja kasutegurid tulenevad lühikesest müügiteekonnast.
- Uued reklaamiformaadid: suurem konkurents reklaampindadele ja täpsemad võimalused reklaami sihtimiseks.
Brändid peavad olema valmis kohanema: ainult kulutõhususest lähtuv reklaamimine ei pruugi tuua enam soovitud äritulemust. AI võimaldab paremat planeerimist, aga nõuab ka nii loogilist kui strateegilist mõtlemist ja andmeanalüüsi.
Soovid rohkem teada ja trendidega kursis olla?
Jälgi dentsu Eestit ka LinkedIn’is, et saada värsket infot meediatrendidest ja turuülevaadetest.
Allikas: dentsu Ad Spend Forecasts, juuni 2025
Uuringu Metoodika
Reklaamikulutuste prognoosid põhinevad dentsu globaalse võrgustiku andmetele, kohalikele meediaekspertidele ja mudelitele, sealhulgas decision-tree machine learning model algoritmile, mis arvestab makromajanduslikke näitajaid ja digiplatvormide majandustulemusi.