Tarbijad võivad käituda küll kindlal moel, kuid nende aluseks olevad motiivid on sageli erinevad. Miks inimesed teevad neid asju, mida nad teevad ja millised on nende tegelikud motiivid käitumise taga? Ja miks nende mõistmine on turundajale oluline?
„Tänapäeva andmepõhises maailmas ei pöörata endiselt piisavalt tähelepanu sellele, mida tarbijad tegelikult soovivad ja brändidelt ootavad,“ kommenteeris Dentsu Eesti ja dentsu X brändijuht Kaspar Küünarpuu. Analüüsiti rohkem kui 400000 inimese profiili 70 riigist üle maailma ning oleme tuvastanud kuus peamist motivatsiooni ning 25 alammotivatsiooni, mis juhivad kõiki inimesi erineval tasemel.
Motivatsioonide uuring põhineb dentsu unikaalsel tarbijate uuringul ja sihtrühmade analüüsimise tööriistal CCS (Consumer Connection System), mis on aidanud meie klientidel mõista oma sihtrühmi juba 20 aastat. CCS lubab analüüsida sügavuti inimeste meediakäitumist, elustiili, huvisid, hobisid, lemmikbrände, tehnoloogiakasutust, otsustusprotsesse ja tulevikuplaane.
Motivatsioonide mõistmine aitab avastada andmepõhise tõe meie klientide sihtrühmade kohta, mis omakorda annab võimaluse olla relevantsem nii kommunikatsionis, turunduses kui ka tootearenduses. Motivatsioonide uuringust selgub, et sarnaste demograafiliste näitajatega inimestel on väga erinevad motiivid, mis ajendavad neid otsustama ja tegutsema. Kuid just seda on igal turundajal vajalik mõista, et kõnetada soovitud sihtrühman talle relevantse kommunikatsiooni ja turundustegevustega.
Motivatsioonide uuringu alusel jagunevad 6 põhilist motivatsiooni inimkäitumises järgmiselt:
· SAAVUTUS (Accomplishment)
· KIINDUMUS (Affection)
· TEAVE (Information)
· OMAMINE (Possession)
· VÕIM (Power)
· KAITSE (Protection)
Need kuus põhilist motivatsiooni koosnevad omakorda 25 alammotivatsioonist, mis aitavad sukelduda veelgi sügavamale inimeste tegelikesse käitumisajenditesse. Detailsema ülevaate Motivatsioonide uuringu saab alla laadida, täites alloleva vormi.
Jättes meile oma kontaktid annate ühtlasi ka nõusoleku dentsule koostöö eesmärkidel teiega kontakteeruda.
Autor: Kristiina Kaasiku, dentsu