Kes vähegi Facebooki reklaamidega kokku puutunud, teab tõenäoliselt, et Facebookis piisab ühest valest liigutusest või visuaalil liigselt nuppu meenutavast elemendist, et reklaamid tagasi lükataks. Kui sellised asjad veel mitu korda juhtuvad, siis võib see lõppeda ka lausa kogu reklaamikonto sulgemisega.
Meie agentuurina oleme näinud oma igapäevatöös nii väiksemaid (nt. nuppu meenutavad elemendid visuaalil) kui ka suuremaid rikkumisi nagu mitmete tagasi lükatud reklaamide mitte parandamine ja lihtsalt reklaamikontosse seisma jätmine. Agentuurina juhime alati nendele teguritele tähelepanu, sest jättes probleemid tähelepanuta võivad pikalt kinni olevad reklaamikontod takistada ettevõttel potentsiaalsete klientideni jõudmist.
Seetõttu oleme dentsu tiimiga kokku pannud lühikese spikri, mida Facebookis reklaamimisel silmas pidada, vältimaks eksimusi ning kulutada vähem aega tagasilükatud reklaamide või suletud kontode taastamisele.
#1: Loosimängude korraldamine ja nende kasutamine reklaamis
Usume, et paljud teavad vähemalt ühte inimest, kes on kunagi mõnes Facebooki või Instagrami loosimängus osalenud. Tõenäoliselt peame tunnistama, et oleme isegi mõnes osalenud. Sellele vaatamata on juba pikemat aega Facebook loosimängude vastu ja on nende korraldamise isegi erinevate sisu- ja reklaamipoliitikates ära keelanud. Seetõttu näevad need, kes teevad loosipostitustele veel reklaami ka väiksemat katvust nendel reklaamidel.
Võib tekkida ka olukordi, kus loosipostituste reklaamid pääsevad igasugustest piirangutest, kuid see ei tähenda ilmtingimata, et oled pääsenud tulevikus tekkivatest probleemidest. Oleme näinud, et sellistele kontodele võivad tulevikus rakenduda piirangud, mis ei ole kuskil nähtavalt välja toodud, aga on seotud mitmete Facebooki sisu- ja reklaamipoliitika reeglite rikkumistega minevikus.
#2: Tagasilükatud reklaamide tähelepanuta jätmine
Isegi kui proovime mitte libastuda nii riigi kui ka Facebooki poolt kehtestatud reklaamiseaduste vastu, siis vahepeal tuleb ikka ette erinevatel põhjustel reklaamide tagasilükkamisi. Sellisel juhul on parim lahendus läbi töötada need kolm punkti:
- Vaadata kriitilise pilguga Facebooki reklaamipoliitika läbi (selle leiad siit) ja seejärel vaadata, kas sinu tagasilükatud reklaam võib mingit pidi olla seotud mõne reklaamipoliitika punktiga. Kui leiadki mõne, siis proovi nende järgi muuta oma reklaam sobivaks, aga kui oled veendunud, et ükski punkt ei lähe vastuollu sinu reklaamiga, siis mine punkti 2 juurde.
- Vajuta reklaami juures olevat ‘Request review’ nuppu. Nii saadetakse tõenäoliselt reklaam uuesti masinale üle vaatamiseks, kuid vahepeal piisab juba sellest, et kiiresti reklaam ära kinnitataks. Kui Facebooki süsteem ei taha ikka alla anda ja arvab, et su reklaam on igat pidi ebasobilik, siis vaata järgmist sammu.
- Võta ühendust Facebooki reklaamitoega. Nende abiga saad juba jälile reaalsetele probleemidele või vajadusel saadetakse sinu reklaam päris inimeste poolt ülevaatamisele.
NB! Kuigi vahepeal tundub kõige lihtsam hüpata kohe 3. punktini, siis soovitame oma aja säästmiseks ikkagi esimesed 2 punkti ka läbi käia, sest vastasel juhul laseb reklaamitoe esindaja sul need ikka läbi teha.
Esimese kontrollpunkti lihtsaks välistamiseks vii ennast Facebooki reklaamipoliitikaga kurssi enne reklaamidega tegelema hakkamist.
Samuti on väga tähtis üldine reklaamikonto puhtus. Kui reklaam lükatakse tagasi, siis proovi lahendada probleemid selle kindla reklaamiga ja ära tõtta looma uut. Mida vähem tagasi lükatud kampaaniaid, seda väiksem tõenäosus, et tekivad suuremad probleemid nagu konto sulgemine.
#3: Liiga personaalsete küsimuste küsimine
Liiga personaalsete küsimuste küsimine kampaania tekstis on tänapäevaste regulatsioonide kohaselt ka Facebookis keelatud, sest see võib tekitada tunnet justkui reklaamija teaks isikuliselt, kellele ta reklaami soovib näidata. Liigne personaliseeritus võib tekitada vaatajas tunde, et ettevõttel on ligipääs infole, mida ta tegelikult teada ei tohiks.
Usume, et seda punkti on küllaltki lihtne järgida. Ära pane reklaamteksti küsimust „Kas põed külmetust?“ või „Kas oled vanuses 20-25 ja soovid kohtuda eakaaslastega?“, sest see lõppeb suure tõenäosusega sinu reklaami tagasi lükkamisega. Pigem sõnasta küsimused umbisikuliste väidetena – „Külmetuse vastu aitab…“.
#4: Hyper targeting ehk ülesihtimine
Selle all ei mõtle me kindlasti retargeting või lookalike sihtgruppe, vaid laia sihtgrupi liiga kitsaks tegemist erinevate piiramistega nagu huvid, tegevused, piirkonnad, jne. Kuigi võib tunduda, et see on kõige efektiivsem viis, kuidas soovitud sihtgrupini jõuda, siis Facebooki algoritm töötab natuke teistmoodi.
Selle asemel, et lisada rohkelt huvide piiranguid, proovi välja valida paar sobivamat või jätta need üldse kasutamata, sest Facebooki algoritm aitab sul vastavalt kampaania eesmärgile leida üles nii või naa need inimesed, kes kõige suurema tõenäosusega Sinu ärile kasulikku tegevust teeks.
Soovitame sihtimisel kasutada peamiselt vanusega ja vajadusel suuremate piirkondadega sihtgrupi piiramist. Vaatamata sellele, et proovime võimalikult vähe piirata sihtgruppi, siis ei soovi me ikka eelarvet suunata liiga palju tallinlastele reklaami näitamisele kui pood asub ainult Kuressaares.
Samuti võib erandina arvestada ka olukorda, kus reklaamijal on väga kitsastele sihtgruppidele hästi eristatud sõnumid, mis õigustab nende üksteisest eraldamist. Kui on näha, et see on suund millega soovite edasi minna, siis on tähtis hoida silma peal sihtgruppide katvusel, et ei tekiks olukorda, kus suurele osale klientidest näidatakse mitut sõnumit.
#5: Vale kampaania eesmärgi valimine
Kampaania planeerimine ja samamoodi ka Facebookis selle seadistamine peab algama samale asjale mõeldes. Mis on kampaania eesmärk?
Kui soovime jõuda sõnumiga võimalikult paljude inimesteni, et tõsta brändi tuntust, siis ei ole meil mõtet teha konversioonidele optimeeritud kampaaniat, kuigi see võib olla meie lõppeesmärk. Kui kampaania on mõeldud tuntuse kasvatamiseks, siis peame valima Brand Awareness eesmärgi, mis annab Facebookile signaali, et ta peab keskenduma reklaamide mäletatavuse kasvatamisele.
Valides konversiooni eesmärgi saab Facebook aru, et soovid leida inimesi, kes sooritaks kohe näiteks ostu ja keskendub nende inimeste otsimisele. Sealjuures võib masinõppel baseeruv algoritm jätta tähelepanuta teiste inimeste seas sõnumi mäletatavuse kasvatamise. See tähendab, et reklaami mõjuulatusest jäävad välja potentsiaalsed kliendid, kelle puhul puudub kohene valmisolek ostu sooritamiseks.
Konversioonidele optimeeritud kampaaniate puhul on tähtsam keskenduda ka õppimisfaasile (learning phase), mille puhul on soovituslik saada vähemalt 50 signaali nädalas, et Facebook saaks kõige efektiivsemalt sinu soovitud tegevusele kampaaniat optimeerida. Kui näiteks sinu ettevõttel 50 ostu nädalas täis ei tule reklaamikampaaniast, siis soovitatakse hakata optimeerima ostuteekonnas mõnele kõrgemale osale nagu makse alustamine või ostukorvi lisamine.
Siiski oleme oma kogemuse põhjal näinud, et alati ei pruugi ostuteekonna kõrgematele osadele keskendumine konversiooni kampaaniates ennast õigustada ja konversioonide numbrid langevad peale muudatust veel madalamale. Sellisel juhul soovitame pärast signaali muutmist pingsalt analüüsida reaalselt soovitud tulemusi ja kui need hakkavad langema, siis vaatamata õppimisfaasist mitte väljumisele optimeerida kampaania ikkagi ostu signaalile.
Ja need olidki meie 5 esimest soovitust Facebookis reklaamimisel. Soovitame soojalt nendest kinni pidada, et saaksid järgmine kord pühapäeva õhtul hallide juuksekarvade juurde tekitamise asemel seda aega oma perega veeta.
Kui vajad abi Facebooki reklaamipoliitika punktide järgimisega ja reklaamide efektiivsema optimeerimisega, siis dentsu digitiim aitab sind hea meelega.
Võta meiega ühendust digital.estonia@iprospect.com